top of page

9 דברים שצריך לדעת על איך להפעיל ניו מדיה ותקשורת אפקטיבית למען הצלחת הקמפיין החברתי שלך

  • תמונת הסופר/ת: Heila myara
    Heila myara
  • 25 בנוב׳ 2021
  • זמן קריאה 2 דקות

עודכן: 21 בדצמ׳ 2021


חלק שני מסדרת הכתבות שלנו בנושא 'כלים לשינוי'

ניו מדיה ותקשורת יכולים להיות כלי מרכזי ביצירת שינוי. קמפיין אפקטיבי יכול להעלות נושאים לסדר היום הציבורי, לרתום את הציבור למטרה, ולהצריך התייחסות של מקבלי ההחלטות.


ב'אנו- עושים שינוי', אנו משתמשים המון בכלים של ניו מדיה ותקשורת וממליצים לפעילים ופעילות חברתיים שאנו מלווים להשתמש בהם גם.


למה זה איך ואיך לעשות את זה נכון? כל זאת ועוד - ממש כאן!


1. הגדרת מטרות

כדי שקמפיין שלנו יצליח, חשוב שנדע מה אנחנו רוצים להשיג באמצעות התקשורת? חשוב להגדיר מטרות ויעדים לטווח הארוך, הבינוני והקצר: מה רוצים להשיג, מתי, מה אבני הדרך שיובילו אותנו לשם, ואילו יעדים מדידים נוכל להגדיר כהצלחה.


2. קביעת קהלי יעד

עבור מי מופנה הקמפיין? חשוב לאפיין את הקהלים שאנחנו רוצים להשפיע עליהם, לפי כל הפילוחים הרלוונטיים: מיקום, מגדר, רמת מעורבות, מצב משפחתי וכו'. חשוב לדאוג שמובילי דעת קהל ומקבלי ההחלטות יקבלו את המידע במכתב אישי לפני שאר הציבור.


3. בחירת אסטרטגיה תקשורתית ומסרים

על בסיס קהלי היעד והמטרות, מה צריך להיות האופי של הקמפיין? מפחיד, או אולי כיפי? מה יעניין את הקהל ויגרום לו לעשות לייק ולשתף? לחשוב כמו עיתונאי - מה היה מעניין אותו לפרסם.


4. בחירת פלטפורמות וערוצים

כדאי למפות את ערוצי התקשורת, קהילות חזקות, משפיענים והפלטפורמות השונות שיכולות לשמש אותנו, ולבחור את הערוצים והפלטפורמות המתאימות בהתאם לקהלי היעד. לדוגמא, עבור קהל צעיר, נלך לטיקטוק או אינסטגרם, ולא לפייסבוק.


5. קביעת לוח זמנים צפוי מראש לפי אירועים

כדאי לתכנן את הקמפיין מראש ולאתר אירועים רלוונטים שניתן לרתום באמצעותם את קהל היעד. לדוגמא, אם אנחנו יודעים שבחודש דצמבר מתקיים אירוע ניקוי הים הגדול, או הצבעה חשובה בכנסת, חשוב להתאים ולתזמן את הקמפיין לפיו.


6. ייזום פעולות ואירועים קלים להדהוד

אילו פעולות ואירועים יתפסו את העין התקשורתית? אילו תמונות וסיפורים מהאירועים האלו נוכל "למכור"? נבנה את האירועים והפעולות בהתאם. לדוגמא: אומנות רחוב אקטיביסטית \ מיצג \ דובר.ת ספציפי.ת \ נתונים ומחקרים חדשים.


7. שיתופי פעולה והדהוד

שינוי גדול עושים ביחד! חשוב לבנות שיתופי פעולה עם ארגונים דומים בהפקת ויצירת אירועים משותפים. ניתן לתייג את הארגונים בפוסטים, לנהל דו־שיח בין הארגונים, וליצור קבוצת ווטסאפ של מנהלי דיגיטל.


8. יח"צ לתקשורת

חשוב למפות את העיתונאים הרלוונטים לנושא המאבק, להציג את עצמכם.ן ולשמור איתם על קשר לאורך כל הדרך. העיתונות היא דרך נוספת לעזור למסר להדהד, באמצעות כתבות פרופיל, כתבות על הארגון, מאמרי דעה וכדומה.



9. מעקב תוצאות וניתוחי ביצועים

חשוב לעקוב אחר תוצאות הקמפיין באופן שוטף על מנת להבין אם מימשנו את המטרות והיעדים שלנו. כמה ציפיות היו לכתבה? מה החשיפה לפוסט בפייסבוק? האם כל הפעולות שעשינו עד כה עובדות או האם צריך לעדכן את התוכן \ פלטפורמה \ ערוץ \ ליזום אירוע חדש כדי שיתפוס יותר את תשומת לב הציבורית ויוביל להצלחת הקמפיין.



139 Comments


Nnn Min
Nnn Min
לפני 12 שעות

ww 88 là điểm đến lý tưởng của cộng đồng cá cược online, nơi cung cấp hệ sinh thái trò chơi phong phú gồm casino trực tuyến, thể thao, game bài và lô đề.

Like

Dola do
Dola do
לפני 12 שעות

KJC là liên minh nhà cái uy tín, không hoạt động riêng lẻ nên tỷ lệ kèo ổn định và bảo mật cao cho người chơi.


Like

Dola do
Dola do
לפני יום

mm88 uy tín, tỷ lệ kèo ổn định, nạp rút nhanh và nhiều ưu đãi hấp dẫn cho người chơi mới.


Like

Greth43491
לפני יומיים

888B được quản lý hợp pháp bởi tổ chức Cagayan. Phục vụ hơn 20 triệu người dùng toàn cầu, giao diện mượt, cược đa dạng. Chi tiết: https://ganzo.ru.com/

Like

Go88 Xnio
Go88 Xnio
לפני 3 ימים

78win com mang đến thế giới giải trí online chất lượng cao với thể thao, xổ số, đá gà… Không chỉ vậy, hệ thống còn liên tục tung ưu đãi đặc biệt giúp người chơi, từ tân thủ đến VIP, có cơ hội chiến thắng lớn.


Like
bottom of page