top of page
  • תמונת הסופר/תHeila myara

איך משלבים.ות מתנדבים.ות בעשייה שלכם.ן לשינוי חברתי?


חלק רביעי מסדרת הכתבות שלנו בנושא 'כלים לשינוי'.

הפעם נעסוק במתנדבים ומתנדבות. למה חשוב לשלב מתנדבים.ות? איך מגייסים אותם.ן? איך משבצים אותם.ן ומשמרים אותם.ן? כל זאת ועוד - ממש כאן!


למה לי מתנדבים בעשייה חברתית? מתנדבים לוקחים חלק מהיצירה והעשייה, ותורמים באופן משמעותי להצלחת המטרה. הם יכולים לעזור לך לארגן ולהפיץ אירועים ועצומות, ולהגדיל את מעגל התומכים בעשייה.




איך מגייסים אותם? תחילה תבינו במה אתם מחפשים עזרה. אחרי זה, תכתבו הודעה קצרה שמציגה את היוזמה שלכם, מה אתם מחפשים וכמה זמן זה דורש. למתקדמים: כדאי לבקש קורות חיים או מילוי טופס כישורים. צרו אפילו גרפיקה חמודה להפצה. ואז, תתחילו להפיץ בין חברים, פייסבוק וקבוצות עניין רלוונטיות.




איך משבצים אותם לפעילות שלכם?

1. בשלב הראשון עושים איתם שיחה פתוחה, ללמוד להכיר אותם. מה הכישורים והיכולות שלהם? מה מניע אותם להתנדב? עד כמה הם צריכים ליווי והדרכה? עדיף שיעבדו לבד או בקבוצה? מה הזמינות שלהם? *חשוב לרשום הכל בקובץ בשביל שיהיה מיפוי.

2. בשלב השני מסתכלים על כל פעילות בנפרד, אילו משימות צריכות עזרה? ואילו כישורים נדרשים עבורה? עד כמה אתם יכולים ללוות ולהסביר?

3. בשלב השלישי עושים הצלבה בין המתנדבים הפוטנציאלים לבין הפעילויות ורואים איפה יש התאמה. אחר כך מדברים עם אותו מתנדב ומשתפים אותו במחשבות ומסבירים כמה הם העשייה שלהם יכולה להיות משמעותית!




אז יש לנו מתנדבים ויש להם תפקיד! מה עכשיו?

כדאי לקבוע איתם שיחות קבועות, ולעדכן בהן על הפעילות כדי שירגישו חלק ממנה. לתת להם משימות ברורת, לוודא שלשניכם יש ציפיות דומות לגבי התוצר. כדאי לפתוח קובץ משותף, בשביל לזכור את לוח הזמנים, ולהבין איפה הדברים עומדים ואם יש צורך בעזרה.





ניהול מערכות יחסים עם המתנדבים חשוב לתת למתנדבים ערך בעשייה שלהם. שיראו את התמונה הגדולה שלתוכה הם נכנסים. להתייעץ איתם ולשתף אותם בתהליך קבלת ההחלטות יתן להם תחושה שהם חלק מהצוות. הקצאה של משימות קלות יתן להם תחושה של הצלחה.




בקיצור:

מתנדבים יכולים למנף את העשייה שלכם. חשוב לדעת איך לנהל אותם נכון ולהיות קשובים לצרכים שלהם.

שינוי גדול עושים ביחד!



59 צפיות4 תגובות
bottom of page